arrowHome arrow Analize, Cercetari, Studii arrow Google - Consolidarea pozitiei (part II)
Main Menu
Home
Harta Site
Cauta in site
Termeni si Conditii
Date Contact
Business Corner
Solutii BUSINESS
Despre Mine si Site
Managementul Riscului
Analize, Cercetari, Studii
Dictionar
Instrumente
Tutoriale
Video Tutoriale
Articole Complete
Locuri de munca
Metodologii
Octave
ITIL
COBIT
Microsoft
PMI PMBOK
Mehari
The Orange Book
FMEA
Prince2
Riskit
Risk IT (ISACA)
Articole domenii conexe
Securitate IT
GIS
Business Intelligence
Digital Economy
Social Media
Stiri
Dezvoltare profesionala
Instruire / Training
Evenimente
De interes academic
eAgora



Risk Management pe LinkedIn

Ultimele Comentarii
RSS
Drepturi de Autor


Licenţa Creative Commons


Designed by:
SiteGround web hosting Joomla Templates
Vizitati-ma pe LinkedIn  Vizitati-ma pe Facebook  Urmariti-ma pe Twitter  RSS
Poate te intereseaza si ...
Google - Consolidarea pozitiei (part II) E-mail
Vorbind despre consolidarea poziţiei nu puteam să nu amintim de lupta de pe „tărâmul” motoarelor de căutare, o luptă cu mulţi combatanţi şi cu o miză extrem de mare.
De ce?
Imaginaţi-vă doar un motor de căutare pe web care ar permite identificarea unei afecţiuni medicale de care suferiţi, doar pe baza unor cuvinte care să descrie stările prin care treceţi ...
Dar dacă acest lucru este aproape de realizare...gândiţi-vă că browser-ul ar afişa simultan şi o listă a doctorilor care tratează respectiva boală, alături de programul acestora şi de perioada de timp când sunt disponibile.
Acest lucru este momentan imposibil deoarece una din problemele actuale este că nu există o modalitate de a interpreta informaţiile ce se găsesc pe web într-un alt mod decât căutarea după cuvinte cheie şi combinarea acestora de către utilizator. Un pas în faţă a fost făcut de către Google prin ierarhizarea paginilor în funcţie de popularitate (Google Rank), însă mai este mult de făcut...
Paralel, companii precum Microsoft sau Google lucrează la programe care să determine calculatoarele să înţeleagă întrebările adresate de un utilizator uman. Conceptul poartă numele de „question answering” – o modalitate de a traduce întrebările vagi în concepte pe care un motor de căutare să le poată administra .
Într-un context restrâns acest lucru deja funcţionează. Un exemplu este NASA, unde se pot adresa întrebări calculatoarelor cu privire la proiectarea navetelor spaţiale. Programul se bazează însă pe seturi predefinite de documente şi pe o serie de dicţionare tehnice.
Extinderea acestei tehnologii la orice subiect solicită însă mult timp. Primii paşi însă au fost făcuţi prin înlocuirea secţiunilor de Frequently Asked Questions de pe web cu astfel de programe care să suporte interogarea şi să ofere răspuns.
Google îşi extinde influenţa în diverse medii: cumpărând compania dMarc Broadcasting, distribuitor de spaţii publicitare pentru radiourile din SUA, compania a intra pe piaţa FM ; prin intermediul Google Finance compania doreşte să creeze un portal dedicat celor interesaţi de informaţii despre companii, burse, acţiuni, investiţii etc.
Şi chiar dacă Google a intrat târziu pe această piaţă, controlată de Yahoo! Finance şi MSN Money, serviciul Google Finance foloseşte tehnici de organizare şi accesare a informaţiei pe care ceilalţi nu le au (ex. graficele interactive) şi care au declanşat semnale de alarmă în companiile rivale . Tot pe piaţa financiară: de curând Google a lansat Google Search Appliance (GSA) , produs cu ajutorul căruia angajaţii companiilor mari pot căuta şi găsi mult mai uşor informaţiile financiare (cifre de vânzări spre exemplu).
Este un proiect pe termen lung şi foarte lung după spusele preşedintelui executiv al companiei, Eric Schmid, care a estimat la 300 de ani perioada până în care Google va face toate informaţiile să fie accesibile utilizatorilor săi, un proiect în care Google a investit peste 1 miliard de dolari şi a realizat parteneriate cu câteva din cei mai importanţi jucători IT mondiali, potenţiali rivali, precum Oracle, Cognos şi Cisco.
Sursa:
- Guterl, F., Upson, S., Smarter Search, Newsweek, Issuess 2006, special edition, decembrie 2005
- C.,S., Google se extinde în FM, www.wall-street.ro, accesat la 19.01.2006
- Musatoiu, M., Finanţele văzute de Google, www.businessmagazin.ro , accesat la 29.03.2006
- C., S., Google inovează din nou, căutând şi mai adânc în informaţiile financiare, www.wall-street.ro, accesat la 20.04.2006




Digg!Reddit!Del.icio.us!Google!Live!Facebook!Slashdot!Netscape!Technorati!StumbleUpon!Newsvine!Furl!Yahoo!Ma.gnolia!Free social bookmarking plugins and extensions for Joomla! websites!
 

Adaugă comentariu

Ne permitem sa selectam mesajele care vor fi publicate.
Va multumim pentru intelegere!


Codul de securitate
Actualizează

< Precedent   Urmator >
Solutii BUSINESS

Consultanţă & Training

Managementul-Riscurilor.ro
Aparitii in presa
Ce este managementul riscului?
Inovatia nu este totul
Risk in an economy under stress
Managementul riscului si dominoul crizei







Parteneri
- DeepSec Blog
- Proceduri ISO
- PM Expert
- eSimi
Statistici Site


Page Rank Check

top of page

http://www.managementul-riscurilor.ro, Powered by Joomla! and designed by SiteGround reseller hosting