arrowHome arrow Business Intelligence
Main Menu
Home
Harta Site
Cauta in site
Termeni si Conditii
Date Contact
Business Corner
Solutii BUSINESS
Despre Mine si Site
Managementul Riscului
Analize, Cercetari, Studii
Dictionar
Instrumente
Tutoriale
Video Tutoriale
Articole Complete
Locuri de munca
Metodologii
Octave
ITIL
COBIT
Microsoft
PMI PMBOK
Mehari
The Orange Book
FMEA
Prince2
Riskit
Risk IT (ISACA)
Articole domenii conexe
Securitate IT
GIS
Business Intelligence
Digital Economy
Social Media
Stiri
Dezvoltare profesionala
Instruire / Training
Evenimente
De interes academic
eAgora



Risk Management pe LinkedIn

Ultimele Comentarii
RSS
Drepturi de Autor


Licenţa Creative Commons


Designed by:
SiteGround web hosting Joomla Templates
Vizitati-ma pe LinkedIn  Vizitati-ma pe Facebook  Urmariti-ma pe Twitter  RSS
Poate te intereseaza si ...
Business Intelligence
De la BI la BPM (part I) E-mail
Conform unui studiu recent, pentru a adăuga cu adevărat valoare BI şi manangementul proceselor de afaceri (BPM) trebuiesc combinate . Noul model de afaceri „managementul performanţei corporaţiei” (CPM) face tocmai acest lucru, permiţând companiilor să-şi alinieze ţintele şi procesele de afaceri la afacerile de zi cu zi şi să se asigure că cestea rămân constante.
În ultimii ani, companiile au fost implicate în procese BI extensive menite să facă informaţiile accesibile şi să dea posibilitatea de a se lua decizii mai bune. Experienţa adunată în cadrul unor astfel de proiecte a arătat că, deşi informaţia este de multe ori disponibilă, nu este de fapt încadrată într-un context al procesului de afaceri şi beneficiile sale sunt astfel limitate. Pentru a beneficia pe deplin de informaţia disponibilă, sistemele analitice şi operaţionale trebuiesc apropiate mai mult. În acest scop, în arhitectura serviciilor întreprinderii (ESA) şi SAP oferă servicii analitice pentru orice tranzacţie. O tendinţă s-a făcut simţită în abordarea strategică a managementului performanţei corporaţiei.
CPM face faţă provocării asigurându-se că procesele de afaceri pot fi măsurate chiar şi atunci când sunt în plină desfăşurare, făcând mai uşoară monitorizarea şi controlarea lor. În operaţiunile zilnice ale unei companii procesele trebuie să ţină pasul cu piaţa iar problemele trebuiesc identificate destul de devreme pentru a permite ca măsurile să fie luate. Şi aici apare necesitatea proceselor „inteligente” care pot fi controlate proactiv. În acest sens, CPM merge cu un pas mai departe decât BI standard. Principiul care stă la bază e acela că variabile specifice sunt atribuite fiecărui proces. Acestea permit companiilor nu doar să vadă în ce măsură sunt aproape de a-şi atinge scopurile, dar şi să monitorizeze în permanenţă performanţa proceselor. Asta înseamnă şi că o variabilă poate fi creată în timp ce un proces e încă operaţional.
 
Despre Responsabilitatea BI E-mail
Eşecurile companiilor Enron, WorldCom şi Andreson au pus într-o cu totul altă lumină responsabilitatea BI. Economia Internet a furnizat de asemenea şi importante lecţii de utilizare prudentă a BI prin intermediul utilizării modelelor de afacere clare.
Responsabilitatea BI a dovedit că este un factor important pentru succesul pe termen lung a strategiei corporaţiei şi de asemenea pentru responsabilitate din partea managementului.
Managementul superior trebuie să documenteze şi să distribuie indicatorii cheie de afacere care sprijină strategiile corporaţiei în cadrul organizaţiei. Acest lucru permite ca procesele decizionale de la toate nivelele să stea aliniate cu şi să sprijine strategia de ansamblu.
Deciziile luate pe baza prezenţei sau absenţei BI au repercusiuni imense. Organizaţiile ce au un standard stabilit, documentat şi distribuit uşurează BI în sprijinirea responsabilităţii corporaţiei.
În astfel de situaţii, BI nu doar ajută la atingerea responsabilităţii, dar ajută şi la susţinerea ei, totul în cadrul legal al organizaţiei.
 
Factori de baza in Business Intelligence E-mail
În ciuda multitudinii de stiluri de management, filosofii a corporaţiei şi a personalităţilor individuale ce există în cadrul eşaloanelor de management, există câţiva factori de bază – fundamentali – ce permit ca succesul BI strategic să prevaleze şi să învingă în cadrul oricărei organizaţii.
Aceşti factori sunt : - strategia de coeziune (strânsă) a companiei;
- infrastructura IT bine definită;
- procesele de afacere ale BI în cadrul organizaţiei;
- responsabilitatea BI;
- executarea BI.
 
De ce doar BI nu este suficient E-mail
Creşterea penetrantă a BI ne-a dus pe punctul de a vedea acest sistem ca o comoditate – dar nu una fără valoare. Dimpotrivă, BI este absolut esenţial pentru managementul eficient al corporaţiei.
Iar companiile care încă se luptă să livreze excelenţă în business intelligence la cerere către decidenţii din toată organizaţia trebuie să-şi urmeze acest scop.
Totuşi, există câteva motive de ce îmbunătăţirile incrementale care au dat dovadă de neeficienţă în medii BI adecvate de altfel. Mai întâi, desigur, este vorba de faptul că acest caracter penetrant al BI i-au slăbit valoarea: când mai mulţi jucători de pe piaţă face un anumit lucru – şi mulţi chiar o fac foarte bine – există puţină oportunitate de diferenţiere extraordinară. Chiar şi pentru o companie cu o infrastructură BI individuală avansată oportunităţile curente de a oferi un avantaj competiţional extraordinar sunt mici.
Într-adevăr, îmbunătăţirile incrementale în business intelligence pot oferi rezultate de diminuare destul de bune. Multe companii au implementat infrastructuri BI care au solicitat învestiţii semnificative în integrare, dezvoltare, administrare şi training pentru a livra funcţionalităţi adiţionale.
Aceste companii au „secerat primele fructe” oferite de BI convenţional. Investiţia solicitată pentru a adăuga puţină funcţionalitate s-ar putea să nu mai fie practică din punct de vedere economic.
Tehnologiile informaţionale, la urma urmei, nu au resurse nelimitate, iar managerii responsabili nu vor îndeplini toate cerinţele utilizatorilor fără a determina dacă acea cerinţă va livra sau nu beneficii mai mare decât costurile. În ciuda recentelor răsturnări de situaţii economice, disponibilitatea resurselor IT specializate necesare pentru a implementa noi investiţii de tehnologii informaţionale sunt încă mici.
În zilele de astăzi, pe pieţele saturate de tehnologie, şi foarte competitive, companiile trebuie să se asigure că orice nouă investiţie în IT va genera suficientă valoare încât să se justifice cheltuielile.
Poate că cel mai constrângător motiv de a căuta să se transforme – mai degrabă decât să se îmbunătăţească în mod incremental – business intelligence este acela că nici o afacere nu poate să-şi permită să urmărească informaţia de dragul informaţiei.
Înţelegerea fără acţiune are foarte puţină valoare.
 
Consideratii privind tehnologiile Business Intelligence E-mail
Tehnologiile informaţionale au evoluat continuu şi rapid de-a lungul ultimilor decade.
De-a lungul acelor timpuri, companiile au implementat şi rulat câteva generaţii de sisteme IT. Acestea includ sisteme tip mainframe de management financiar şi operaţional; sisteme ERP clien-server şi aplicaţii CRM; platforme de automatizare a vânzărilor pe bază de web şi de e-commerce.
Fiecare din aceste sisteme au adresat un set specific de provocări ale afacerii şi au contribuit la performanţa totală a companiei. De asemenea, au fost, mai mult sau mai puţin, integrate unul ce celălalt, în aşa fel încât procesele end-to-end să poată funcţiona mai bine, iar informaţiile captate într-o anumită zonă a organizaţiei să poată fi folosite în altă parte.
Mai târziu, managerii IT au realizat că aceste sisteme capturează informaţii care ar putea fi de valoare decidenţilor. Datele din aplicaţii individuale şi baze de date care administrau registrele contabile generale, lanţurile de aprovizionare, vânzările, asistenţa acordată clienţilor, şi altele asemănătoare au fost astfel colectate şi consolidate în depozite de date şi data marts.
Prin interogarea şi analizarea acestor seturi consolidate de date, utilizatorii afacerii puteau dobândi o înţelegere de nivel înalt (high-level insight) a oportunităţilor şi tendinţelor cheie ale afacerii.
Astfel, în loc să se limiteze la doar a ajuta departamentele individuale să opereze efectiv şi mai eficient, IT a furnizat infrastructura necesară pentru a sprijini managementul strategic al întregii companii.
 
<< Start < Inapoi 1 2 3 4 5 6 Inainte > Sfarsit >>

Rezultate 10 - 18 din 48
Solutii BUSINESS

Consultanţă & Training

Managementul-Riscurilor.ro
Aparitii in presa
Ce este managementul riscului?
Inovatia nu este totul
Risk in an economy under stress
Managementul riscului si dominoul crizei







Parteneri
- DeepSec Blog
- Proceduri ISO
- PM Expert
- eSimi
Statistici Site


Page Rank Check

top of page

http://www.managementul-riscurilor.ro, Powered by Joomla! and designed by SiteGround reseller hosting