arrowHome arrow Business Intelligence
Main Menu
Home
Harta Site
Cauta in site
Termeni si Conditii
Date Contact
Business Corner
Solutii BUSINESS
Despre Mine si Site
Managementul Riscului
Analize, Cercetari, Studii
Dictionar
Instrumente
Tutoriale
Video Tutoriale
Articole Complete
Locuri de munca
Metodologii
Octave
ITIL
COBIT
Microsoft
PMI PMBOK
Mehari
The Orange Book
FMEA
Prince2
Riskit
Risk IT (ISACA)
Articole domenii conexe
Securitate IT
GIS
Business Intelligence
Digital Economy
Social Media
Stiri
Dezvoltare profesionala
Instruire / Training
Evenimente
De interes academic
eAgora



Risk Management pe LinkedIn

Ultimele Comentarii
RSS
Drepturi de Autor


Licenţa Creative Commons


Designed by:
SiteGround web hosting Joomla Templates
Vizitati-ma pe LinkedIn  Vizitati-ma pe Facebook  Urmariti-ma pe Twitter  RSS
Poate te intereseaza si ...
Business Intelligence
Implementarea Business Intelligence E-mail
Dacă ar fi să vorbim despre o hartă de implementare a BI, primul pas în demararea unei iniţiative BI este identificarea a ceea ce se doreşte a se atinge prin intermediul business intelligence.
În termeni practici, asta înseamnă căutarea de oportunităţi în organizaţie unde aplicarea BI ar putea îmbunătăţi procesul decizional de zi cu zi. O organizaţie e foarte probabil să aibă multe astfel de oportunităţi, în toate zonele funcţionale şi departamentele companiei. Cu timp limitat şi bani puţini, o organizaţie trebuie să decidă care oportunităţi sunt cele mai valoroase.
Evaluarea zonelor de oportunitate BI din cadrul organizaţiei conţine trei paşi principali:
- Realizarea temei pentru acasă (Doing your homework) presupune luarea în considerare a zonelor din organizaţie unde se poate aplica BI (de exemplu, departamente sau zone funcţionale), cine are de beneficiat (de exemplu, directorii executivi, analiştii, managerii), şi de ce tip de informaţii e nevoie (de exemplu, dimensiuni, măsuri).
 
Omul, ca factor al BI E-mail
Înţelegerea rolului oamenilor în ciclul BI permite organizaţiilor ca în mod sistematic să creeze cunoaştere (insight – înţelegere, intuiţie) şi să transforme aceste intuiţii în acţiune.
O modalitate prin care organizaţiile pot să-şi îmbunătăţească procesul decizional este acela de a avea persoanele potrivite în poziţia de a adopta decizii. De cele mai multe ori asta presupune un manager care se ocupă de clienţi mai degrabă decât un analist bogat în data dar sărac în experienţă.
În ultimii ani, „BI pentru mase” reprezintă o mişcare (trend) importantă, şi multe organizaţii au făcut paşi mari în furnizarea de informaţii şi instrumente analitice sofisticate şi în acelaşi timp simple către un număr de utilizatori mult mai mare decât era posibil în trecut.
Unele companii care dezvoltă tehnologie BI afirmă că produsul lor software transformă datele în cunoaştere. Din punctul nostru de vedere această afirmaţie este pur marketing deoarece nu ia în considerare rolul esenţial al omului. Cunoaşterea este ceva creat de om. Oamenii sunt cei care conving pe alţii să vadă lumea într-o nouă manieră.
 
Cultura ca factor BI E-mail
O responsabilitate cheie a directorilor executivi este aceea de a modela şi administra cultura corporaţiei.
Măsura în care atitudinea BI prosperă în cadrul unei organizaţii depinde în mare parte de cultura organizaţiei. Poate că cel mai important pas pe care o organizaţie poate să-l facă cu scopul de a încuraja atitudinea BI este decizia de a măsura performanţa unei organizaţii împotriva unui set de indicatori de performanţă (KPIs).
Acţiunile de publicare a ceea ce organizaţia consideră că sunt cei mai importanţi indicatori, măsurarea acestor indicatori şi analizarea rezultatelor în scopul îmbunătăţirilor nu reprezintă altceva decât utilizarea ciclului BI.
BI poate fi sursa multor îmbunătăţiri ale unei organizaţii, de la mici îmbunătăţiri ale eficienţei, la noi strategii inovative.
Culturile care sunt cele mai de succes în afirmarea BI sunt acelea care în mod sistematic reuşesc: - furnizarea uşurinţei şi accesului larg la informaţie
 
Tehnologia ca factor al BI E-mail
Chiar şi cele mai mici companii, cu software BI, pot face analize sofisticate care le erau imposibile chiar şi marilor companii cu o generaţie în urmă. Companiile mari de astăzi pot crea sisteme BI întinse în toată întreprinderea care pot să calculeze şi să monitorizeze indicatorii tuturor variabilelor care sunt importante pentru a administra compania.
Cum este acest lucru posibil?
Răspunsul este tehnologia – cel mai important factor ce permite dezvoltarea şi funcţionarea sistemului BI. Printre elementele noi care şi-au pus amprenta pe BI modern:
- puterea mare de procesare (puterea de calcul a microprocesoarelor s-a mărit la fiecare 18 luni
- legea lui Moore - în timp ce preţul a rămas relativ constant)
 
eLearning - Noua cale de a aduce BI catre utilizatorii finali E-mail
Expresia de eLearning (unde „e” vine clar de la „electronic”) se referă la un proces educaţional care este dus la bun sfârşit în contextul în care informaţiile şi instrucţiunile sunt în mod tipic prezentate pe un suport de date, cu sunet şi animaţie, şi accesate prin intermediul unui calculator.
Exemplele includ:
- cursuri multimedia pe CD-ROM;
- cursuri bazate pe web, care se derulează singure sau au în spate un instructor.
În cazul de faţă contează aspectul bazat pe web, acesta fiind în mod clar o tendinţă a viitorului. Companiile introduc în mod constant noi tehnologii oferite forţei de muncă, dar şi solicită ca angajaţii să stea la curent cu informaţiile noi sau aflate în schimbare, cum ar fi cerinţele de buget, rapoarte financiare etc.
Costurile de training sunt de cele mai multe ori ridicate, ceea ce a forţat managerii de corporaţii şi pe furnizorii de training să caute tehnologii şi metode alternative care să sprijine iniţiativele educaţionale. Iar o astfel de alternativă este eLearning-ul – în mod normal cursurile difuzate pe această cale sunt grupate pe module de 2 la 10 minute per sesiune care să conţină slide-uri text, grafice, scene video, sunet etc.
Utilizatorii pot accesa aceste cursuri de pe propriile computere, ori de câte ori doresc în perioada declarată perioadă de training, conform cu propria dispoziţie şi disponibilitate, având posibilitatea de a derula rapid secţiunile asimilate şi a accentua pe cele mai greu de înţeles.
 
<< Start < Inapoi 1 2 3 4 5 6 Inainte > Sfarsit >>

Rezultate 37 - 45 din 48
Solutii BUSINESS

Consultanţă & Training

Managementul-Riscurilor.ro
Aparitii in presa
Ce este managementul riscului?
Inovatia nu este totul
Risk in an economy under stress
Managementul riscului si dominoul crizei







Parteneri
- DeepSec Blog
- Proceduri ISO
- PM Expert
- eSimi
Statistici Site


Page Rank Check

top of page

http://www.managementul-riscurilor.ro, Powered by Joomla! and designed by SiteGround reseller hosting