arrowHome arrow Business Intelligence
Main Menu
Home
Harta Site
Cauta in site
Termeni si Conditii
Date Contact
Business Corner
Solutii BUSINESS
Despre Mine si Site
Managementul Riscului
Analize, Cercetari, Studii
Dictionar
Instrumente
Tutoriale
Video Tutoriale
Articole Complete
Locuri de munca
Metodologii
Octave
ITIL
COBIT
Microsoft
PMI PMBOK
Mehari
The Orange Book
FMEA
Prince2
Riskit
Risk IT (ISACA)
Articole domenii conexe
Securitate IT
GIS
Business Intelligence
Digital Economy
Social Media
Stiri
Dezvoltare profesionala
Instruire / Training
Evenimente
De interes academic
eAgora



Risk Management pe LinkedIn

Ultimele Comentarii
RSS
Drepturi de Autor


Licenţa Creative Commons


Designed by:
SiteGround web hosting Joomla Templates
Vizitati-ma pe LinkedIn  Vizitati-ma pe Facebook  Urmariti-ma pe Twitter  RSS
Poate te intereseaza si ...
Business Intelligence
De la BI la inteligenta comunicationala si spionaj industrial (serial) E-mail
Inteligenţa comunicaţională (Comint) este definită de către NSA, cea mai mare agenţie care se ocupă cu astfel de operaţiuni precum “informaţii tehnice şi de spionaj derivate din comunicaţii străine de către atcineva decât destinatarul intenţionat”.
Comint este o componentă majoră a Sigint (inteligenţa semnalelor), care include şi colectarea semnalelor non-comunicaţionale, precum emisiile radar. Comint a umbrit dezvoltarea a noi sisteme civile de telecomunicaţii mari şi de înaltă capacitate, şi a devenit în consecinţă o activitate industrială la scară mare care foloseşte muncitori cu abilităţi dezvoltate şi grade foarte mari de automatizare.
Ţintele operaţiunilor Comint sunt variate. Cele mai tradiţionale ţinte Comint sunt mesaje militare şi comunicaţii diplomatice între capitale naţionale şi misiuni în străinătate. Din anii 1960, după dezvoltarea comerţului mondial, adunarea informaţiilor economice şi a informaţiilor despre progrese tehnice şi ştiinţifice a devenit un aspect tot mai important al Comint-ului. Ţinte mai recente include traficul cu narcotice, spălatul banilor, terorismul şi crima organizată.
Sursa: Interception Capabilities 2000
 
Nevoia de sisteme BI E-mail
Nevoia de sisteme de tip business intelligence poate fi cu mare usurinta explicata: pentru a supravietui pe piata în actualele conditii concurentiale, o companie trebuie sa încerce sa dezvolte o strategie de succes; pentru a dezvolta o strategie de succes, e nevoie de capacitatea de a anticipa conditiile viitoare; întelegerea trecutului este modul cel mai bun de a fi în stare a prezice viitorul. Business intelligence face acest lucru.
Business intelligence este un proces iterativ: se porneste de la mediul operational; datele sunt extrase din acest mediu si depozitate în depozite de date (acest depozit de date se prezinta sub forma unui container central de date, separat de datele operationale); decidentul foloseste sistemele de asistare a deciziilor pentru a extrage datele din depozitul de date; detinând aceste informatii, un decident poate sa creeze planuri de actiune; aceasta schimbare la nivelul informatiilor operationale duce la o noua iteratie a ciclului business intelligence.
O prezentare pe acest subiect poate fi accesată mai jos.
 
Inteligenta in Business Intelligence E-mail
Termenul de business intelligence a fost introdus de către Gartner Group la mijlocul anilor ‘90s. Ca şi concept însă, business intelligence a existat cu mult timp înainte, încă din anii ’70 [Zaman, 2005], folosit în sistemele de raportare cu ajutorul mainframe-urilor. La acea vreme, sistemele de raportare erau statice, bidimensionale, fără a avea capacităţi analitice.
Cererea de sisteme multidimensionale dinamice, care să sprijine procesele decizionale inteligente şi cu abilităţi predictive, a determinat dezvoltarea sistemelor de tip business intelligence. Aceste sisteme devin din ce în ce mai complexe, fiind capabile de analiză multidimensională a datelor, dispunând de capacităţi de analiză statistică şi predictivă pentru a servi mult mai bine sistemelor de asistare a deciziilor.
Nevoia de sisteme de tip business intelligence poate fi cu mare uşurinţă explicată: pentru a supravieţui pe piaţă în actualele condiţii concurenţiale, o companie trebuie să încerce să dezvolte o strategie de succes; pentru a dezvolta o strategie de succes, e nevoie de capacitatea de a anticipa condiţiile viitoare; înţelegerea trecutului este modul cel mai bun de a fi în stare a prezice viitorul.
Business intelligence face acest lucru.
Citiţ articolul complet AICI.
 
Aprofundare BI - Top 10 factori de succes in implementarile de depozite de date E-mail
10. Integrarea întregii afaceri, nu doar a datelor – asigurarea că toate persoanele sunt implicate şi au avut ocazia să-şi expună părerea, iar aceasta a fost discutată de-a lungul ciclului de viaţă a proiectului de depozit de date.
9. Concentrare pe dezvoltare – un alt factor extern este cel de a face marketing intern proiectului; promovarea proiectului în rândul celor care lucrează la proiect, cu scopul de a-i ţine motivaţi.
8. Concentrare pe managementul de proiect şi pe jaloane (milestones) – motivarea membrilor echipei se realizează printr-un management de proiect corespunzător, oferirea de informaţii proaspete regulat, sărbătorirea victoriilor etc.
7. Înţelegerea aspectelor ce dau valoare consumatorilor proprii – propriile priorităţi trebuie să fie lăsate deoparte şi trebuie să se treacă la ascultarea utilizatorilor.
6. Evaluarea surselor datelor – există multe criterii de evaluare a surselor de date: oportunitatea, încrederea, frecvenţa, disponibilitatea.
5. Crearea unui depozit de date este un proces dinamic – scopul se va schimba şi în mod sigur va creşte.
4. Stabilirea de aşteptări şi atingerea obiectivelor – livrarea elementelor prezise prima dată şi a celor stabilite în planul proiectului.
3. Alierea cu persoanele potrivite – uneori, a avea persoanele potrivite în echipă e mult mai important decât a avea instrumentele necesare. Oamenii pot face instrumentele să lucreze. Furnizorii sunt tot membrii în proiect, aşa că e important a-i alege pe cei în care se poate pune încrederea.
 
Aspecte morale si legale ale descoperirii cunoasterii E-mail
Toate aceste caracteristici copleşitoare ale KDD nu vin însă neînsoţite de un preţ. Este imperativ ca atunci când se folosesc metode KDD, cei ce folosesc această tehnologie (oameni de ştiinţă, utilizatori ai companiilor) să respecte viaţa privată a individului.
Cele mai multe tranzacţii cu bazele de date dintr-un depozit de date sunt compuse din relaţii dintre oameni, sau dintre oameni şi diverse elemente. Când se analizează în amănunt aceste date, un om de ştiinţă ar putea să descopere lucruri despre persoanele descrise de către date, lucruri pe care în mod normal persoana respectivă nu le-ar fi divulgat.
Din motive de asigurare a intimităţii persoanei şi a confidenţialităţii datelor cu caracter personal, în multe cazuri însăşi depozitele de date sunt blocate iar accesul se face numai pentru persoanele foarte bine cotate din companie. Aceste persoane vor semna în mod sigur diverse contracte de nedivulgare a datelor. Acest lucru ar putea însă fi un mare blocaj pentru profesioniştii KDD pentru că pentru aceştia va fi destul de greu a ajunge la date.
Datele ce se analizează nu sunt importante doar pentru faptul că sunt foarte concludente în raport cu comportamentul unui utilizator specific, dar şi pentru că odată „analizate” („minerite”) furnizează secrete de valoare despre vânzările companiei sau despre infrastructura furnizorilor.
 
<< Start < Inapoi 1 2 3 4 5 6 Inainte > Sfarsit >>

Rezultate 19 - 27 din 48
Solutii BUSINESS

Consultanţă & Training

Managementul-Riscurilor.ro
Aparitii in presa
Ce este managementul riscului?
Inovatia nu este totul
Risk in an economy under stress
Managementul riscului si dominoul crizei







Parteneri
- DeepSec Blog
- Proceduri ISO
- PM Expert
- eSimi
Statistici Site


Page Rank Check

top of page

http://www.managementul-riscurilor.ro, Powered by Joomla! and designed by SiteGround reseller hosting