arrowHome arrow Analize, Cercetari, Studii
Main Menu
Home
Harta Site
Cauta in site
Termeni si Conditii
Date Contact
Business Corner
Solutii BUSINESS
Despre Mine si Site
Managementul Riscului
Analize, Cercetari, Studii
Dictionar
Instrumente
Tutoriale
Video Tutoriale
Articole Complete
Locuri de munca
Metodologii
Octave
ITIL
COBIT
Microsoft
PMI PMBOK
Mehari
The Orange Book
FMEA
Prince2
Riskit
Risk IT (ISACA)
Articole domenii conexe
Securitate IT
GIS
Business Intelligence
Digital Economy
Social Media
Stiri
Dezvoltare profesionala
Instruire / Training
Evenimente
De interes academic
eAgora



Risk Management pe LinkedIn

Ultimele Comentarii
RSS
Drepturi de Autor


Licenţa Creative Commons


Designed by:
SiteGround web hosting Joomla Templates
Vizitati-ma pe LinkedIn  Vizitati-ma pe Facebook  Urmariti-ma pe Twitter  RSS
Poate te intereseaza si ...
Analize, Cercetari, Studii
Politica de securitate in Social Media E-mail
Se vorbește mult (conferințe, speakeri, bloguri) despre Social Media și despre eforturile de a asigura prezența companiei în acest mediu.
Sunt oferite sfaturi utile de mulți susținători ai acestui curent, unele companii angajează deja Social Media Manager.

Nu prea se vorbește însă despre cerințele de securitate pe care acest mediu nou le ridică.
- este nevoie de o revizuire a politicii privind accesul la Internet?
- cine se ocupă de social media, ce informații au voie să circule în acest mediu?
- impune asta o politică privind clasificarea informațiilor?
- social media managerul ar trebui să aibă cunoștințe de IT (cel puțin în zona pericolelor pe care poate să le întâlnească în mediul internet)?
- este nevoie să numim o persoană cu atribuțiuni de monitorizare a responsabililor cu asigurarea prezenței în social media?

Vă invit să continuați lista întrebărilor ...
 
Doar o Intrebare E-mail
În urma unei experiențe petrecute ieri, azi mă întreb dacă termeni precum web 2.0, tehnologii informaționale (ce sprijină educația), ERP mai sunt de specialitate sau ar trebui să fie parte din registrul "cultură generală"?
Păreri?
 
Sugestii pentru cei care cerceteaza in risk management - part V E-mail
Cercetarea în domeniul managementului riscului în noua economie poate fi continuată în multe direcţii.

Rolul folclorului (zvonul, bârfa etc.) în managementul riscului, analiza riscului provenit din diferenţele culturale în cazul contractelor internaţionale, analiza toleranţei la risc a companiilor similare aflate în zone geografice (ţări) diferite*, legătura dintre practicile de lobby şi advocacy şi managementul riscului, limitele analizei medicale în evaluarea omului ca sursă de risc** şi cele prezentate mai sus sunt doar câteva din subiectele ce pot fi tratate pe viitor.

*Cu trimitere la afirmaţia lui Alan Greenspan, precum că atitudinea față de risc a țărilor este caracteristica majoră care definește modelul de capitalism din respectiva ţară
**Se știe că o boală precum toxoplasmoza duce la reacții întârziate. Altfel spus, se schimbă modul în care este perceput riscul.
 
Sugestii pentru cei care cerceteaza in risk management - part IV E-mail
Extinderea graniţelor organizaţiei este un alt aspect caracteristic noii economii. Graniţele interstatale dispar, organizaţiile desfăşurându-şi activitatea la nivel global.

În acest context, protejarea drepturilor de proprietate intelectuală trebuie să reprezinte un aspect important în strategia organizaţiei.
În aceste condiţii, o organizaţie care are în strategie extinderea teritorială în mai multe state şi ţine la propria imagine, la identitatea de marcă, trebuie să se gândească şi la acest aspect.

Strâns legată de protejarea imaginii este şi asigurarea prezenţei pe web.
Vânătoarea de domenii de internet a devenit o adevărată sursă de venit pentru cei care doresc să profite de neglijenţa unor organizaţii în a-şi proteja imaginea şi în mediul virtual.
Managementul riscului poate cuprinde şi acest aspect.

 
Sugestii pentru cei care cerceteaza in risk management - part III E-mail
De la poaching la neglijenţa în protejarea drepturilor de proprietate intelectuală - poate fi un alt subiect de cercetare.
Tipurile de atacuri se diversifică. Ne-am obişnuit să citim despre viruşi, SPAM, phishing, inginerie socială, fraudă etc.

Poate nu aşa de des întâlnit este termenul de poaching, care în mod normal reprezintă infracţiunea de vânătoare ilegală, dar din punctul de vedere al InfoSec acest termen este folosit pentru a defini o situaţie de abuz în folosirea unei informaţii de către o persoană sau organizaţie care a ajuns în posesia acesteia în urma unui raport contractual cu o altă persoană sau organizaţie, proprietar de drept al informaţiei respective.

Se ajunge la astfel de situaţii atunci când:
- există o slabă protecţie a proprietăţii intelectuale;
- nu există posibilitatea de a supraveghea modul de folosire a informaţiei oferite;
- la momentul încheierii contractului nu au putut fi specificate toate limitările de folosire a informaţiei dobândite;
- informaţia accesată în urma contractului reprezintă o valoare complementară care se adaugă la cunoştinţele deja existente într-o organizaţie.
 
Sugestii pentru cei care cerceteaza in risk management - part II E-mail
Provocator este de asemenea riscul în contextul economiei digitale. Alături de indicatorii acestei forme de economie pe care i-am prezentat în capitolul doi al lucrării, un alt indicator discutat şi strâns legat de factorul umane este impactul social, privit din toate punctele de vedere: diviziunea digitală (digital divide), marginalizarea socială, schimbarea stilului de viaţă şi dependenţa de IT&C*, izolarea socială, pierderea individualităţii*, intimitatea şi protecţia datelor cu caracter personal*.

Privit în contextul managementului riscului, impactul social oferă noi valenţe complexităţii factorului uman privit ca sursă de risc. Este un aspect care poate fi tratat pe viitor, într-o abordare interdisciplinară a managementului riscului.

*
- Dependența de internet este deja considerată o problemă psihologică la nivel global. Guvernul chinez a înființat deja opt clinici de „dezintoxicare‖, iar Germania a creat tabere pentru dependența de internet. (Sursa: știri High Tech la Antena 3, în 30.08.2008).
- În relaţiile de vânzare-cumpărare, consumatorul devine un simplu id în spatele unui calculator.
- Asistăm la o explozie de tehnologii precum cele de geo-localizare (GPS) sau de comunicare cu diverse componente tehnice (aparatul de supraveghere a casei trimite periodic mesaje email proprietarului), tehnologii care limitează intimitatea persoanei şi pot divulga date cu caracter personal.
 
<< Start < Inapoi 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Inainte > Sfarsit >>

Rezultate 61 - 72 din 360
Solutii BUSINESS

Consultanţă & Training

Managementul-Riscurilor.ro
Aparitii in presa
Ce este managementul riscului?
Inovatia nu este totul
Risk in an economy under stress
Managementul riscului si dominoul crizei







Parteneri
- DeepSec Blog
- Proceduri ISO
- PM Expert
- eSimi
Statistici Site


Page Rank Check

top of page

http://www.managementul-riscurilor.ro, Powered by Joomla! and designed by SiteGround reseller hosting